marți, 30 noiembrie 2010

O noua aventura: Running in London

Am reusit in cele din urma sa ne schimbam orasul de resedinta, cu unul mai verde si mai sport-friendly: nu a fost sa fie in Romania, ci tocmai in UK. De ceva timp alergam pe poteci impadurite din nordul Londrei.
E o schimbare cat se poate de benefica pentru incheieturile noastre, acum ca nu suntem obligati de imprejurari sa batem asfaltul urban. In jurul Londrei exista un asa zis "loop", adica in traseu ideal de trail running care inconjoara in nici mai mult nici mai putin de 250 km tot orasul.
Suntem de-a dreptul incantati ca iesim din casa, alergam cateva minute la deal si dam deja in loop. Traseul e cat se poate de frumos, fiind prin paduri amenajate pentru plimbari si recreere (mers, alergat si echitatie), pline de vulpi/iepuri, ireal de curate (am ramas cu sechele dupa ce am batut natura romaneasca, tratata groaznic de turisti).

Ce mi se pare impresionant e inclinatia spre sport a majoritatii londonezilor. Pe frig, pe ploaie sau zapada, dimineata cand inca soarele nu e pe cer tot intalnesti alergatori, iar seara multi aleg sa se intoarca de la serviciu in alergare. Sportul e acceptat si imbratisat de toata lumea aici, dovada ca populatia arata mai "fit" si facilitatile disponibile sportivilor se gasesc din abundenta.

Vorbind de facilitati, recunosc ca nu imi venea sa cred ca in multele lor magazine de sport gasesti tot ce doresti, inclusiv echipament special de trail running pentru femei! Toate marcile, toate posibilitatile...La noi in Bucuresti am umblat inutil prin marile magazine de sport in cautarea unui echipament simplu de alergat iarna, indiferent daca era pentru femei sau barbati, pentru oras sau poteca. Nu am gasit ce imi doream.

Weekendul acesta am fost la un asa tradus "targ de alergare": London Running Show. Pe langa toate tipurile de echipament pe care ni le puteam imagina, valoarea evenimentului a fost data de seminariile de la fata locului. Cele pe care le-am bifat au fost legate de accidentari (prevenire/refacere) si pregatire de maraton. Informatia in acest domeniu este mult mai vasta decat orice am cautat asiduu pe internet in vara aceasta. Trail runningul si alergatul in general fiind sporturi foarte populare, medicii nu doar au habar despre ce e vorba, dar sunt capabili sa explice mecanisme prin care unii dintre noi ajung sa se accidenteze in mod curent.

Una peste alta, imi pare bine ca in Romania au inceput sa se imboboceasca sporturile outdoor prin initiative de tipul maratoanelor montane si chiar a celor urbane, incluzand cluburile clubul de alergare (maratoninfo) dar cred ca inca mai e mult de crescut in aceasta directie si doar punand bazele unei educatii sportive stiintifice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.