luni, 15 februarie 2010

Primele ore de schi. Tips&Tricks


Dupa cateva weekenduri de luat ore de ski, am prins si eu niste notiuni de baza care sper sa nu le uit pana la anul:
- e importanta pozitia aplecata in fata, pe limba bocancului. Cu cat mai joasa aceasta pozitie cu atat mai stabil echilibrul (mai ales in viraje). Pentru aceasta e bine sa imi strang tare claparii.
- pozitia mainilor ajuta obtinerea si mentinerea echilibrului mai sus numit: trebuie sa imi aduc aminte (ca niciodata nu sunt constanta) sa tin mainile indreptate catre varfurile schiurilor
- la virajul in plug trebuie sa imi las greutatea pe piciorul care ajunge in vale in final si sa imi indrept trunchiul in aceeasi directie...Nu catre deal, cum imi dicteaza instinctul, in incercarea de a fugi de panta
- pentru a pleca in viraj in plug piciorul din deal se aseaza oblic inaintea celui din vale
- la derapaj trebuie sa tin schiurile paralele si apropiate pentru a nu-mi pierde stabilitatea si trebuie sa apas doar in vale
- atunci cand dau de gheata nu fac viraje, ci derapez asa cum ma duce panta

4 comentarii:

  1. Uite asa mai rascolesti in oameni praful dupa dorul de a schia...Doar ce terminasen de lustruit montana dar acuma ma indrept spre schiuri......Stai sa prinzi curaj sa cobori in viteza pe partie si mai cu seama noaptea!!!Cata

    RăspundețiȘtergere
  2. Tu ai notat notiunile astea de ski pe blog si ca sa le ai undeva scrise pentru anul viitor, nu? :).Bogdan

    RăspundețiȘtergere
  3. @Cata: abia ce am incercat o coborare in viteza weekendul asta si tare mi-a placut. Sper sa ma tin de sportul asta si sa invat cat mai mult
    @Bogdan: Ai intuit bine. La anul vreau sa am un punct de reper...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa te bucuri de iarna si sa intinzi mana spre maratonul care vine ! De 1 Mai pe creste iar seara la scaldat in valuri!!!!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.