marți, 14 septembrie 2010

O zi in Fagaras

De mult timp tot incercam sa ajungem in Fagaras, mai ales ca eu nu am ajuns vreodata in acesti munti. Lui Marius ii plac tare mult, pentru ca a facut si ture de zeci de km si mai ales unele frumoase de catarare. Weekendul care tocmai a trecut am zis ca nu se mai poate si e cazul sa mergem macar intr-o plimbare mai usurica in acesti munti. Deoarece M. e inca in recuperare si nu e gata de fapte de vitejie, am invitat familia sa ne insoteasca.
Am plecat din Bucuresti cu noaptea in cap, pentru a ajunge la Balea lac prin Cartisoara (parte a Transfagarasanului despre care auzisem ca ar avea un carosabil mai bun). La Balea era o vreme mohorata, cer noros, care anunta ploaie si destul de frig.

Dar amenintarea ploii nu ne sperie si incepem sa urcam catre prima sa, de unde se vede in zare lacul si cabana Balea. Aici incepe sa ploua serios si ne tragem gecile pe noi, fara a renunta la ideea de face vf. Negoiu, in ciuda picaturilor mari si dese care nu se mai opresc timp de mai bine de 40 de minute.

La un moment dat insa, ploaia inceteaza si privelistea se deschide frumos inaintea noastra. Soarele da intai semne anemice de exsitenta, dar prinde curaj repejor si se arata in toata splendoarea sa. Norii urcati de la Balea, parca plecati in vanatoarea noastra, sunt blocati de muchia muntelui.

Trecand peste o portiune cu cateva lanturi, ajungem pe vf. Laitel, de unde abia acum se vede lacul Caltun.

Nu pare a mai fi mult pana acolo, dar surpriza este ca poteca nu e doar coborare, ci alternante de urcare-coborare, care fac drumul sa para ceva mai lung.

Ajungem la Caltun si ne intindem pe iarba, la soare.

Aici grupul se imparte in doua: cei care doresc sa mearga pe Negoiu si cei care considera ca au facut suficient pentru o zi de sambata care a inceput in Bucuresti, la 5 a.m. Eu si cu Marius plecam bineinteles pe varf, prin Strunga Dracului. Urcam destul de repede pe lanturi, in ciuda faptului ca nu sunt mare fan de astfel de trasee. Ajunsi sus pe varf aveam sa ne intalnim cu un prieten de-a lui Marius, cu care schimba impresii
despre trecute si viitoare ture de catarare in Fagaras.

1. super fain...citind articolul tocmai mi-ai facut chef de o noua plimbare in fagaras (dar o sa astept vara, ca iarna e prea multa zapada)

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.