marți, 17 noiembrie 2009

O parere personala despre greva Metrorex

Azi nu a fost prima data cand am fost nemultumita de Metrorex. Astazi, insa, tot Bucurestiul a fost nemultumit de aceasta companie, imensa tocatoare de bani, care a declarat greva generala pentru ca de un an de zile(pe timp de criza economica nationala si mondiala) salariile angajatilor nu au mai fost majorate.

De ce as fi nemultumita, pana si in zilele in care programul de transport se desfasoara normal?

1. Angajatii Metrorex nu stiu cum sa se comporte cu clientii.

Asta pentru ca clientii lor sunt de-a gata; mersul cu metroul e The Option in orasul acesta dezordonat, fara o infrastructura adecvata atator milioane de locuitori.
Angajatele care vand bilete sunt ciufute, nepoliticoase, necinstite. Daca sunt asa de plictisite de munca pentru care primesc un salariu (btw, unul destul de bun) si nu sunt in stare sa isi controleze comportamentul, atunci de ce oare sunt fidele acestei firme? Daca salariul nu le convine si schiauna dupa majorari, de ce nu pleaca in alta parte?
In afara de aceste "casierite", mai exista acele "voci" care anunta...mai bine zis latra... ca "trenul va sosi in 2 min", "eliberati peronul", "permiteti inchiderea usilor". Ei bine, aceste persoane din spatele vocilor nu au niciun fel de consideratie fata de client. Daca regreta ca Metrorex nu a facut inregistrari cu aceste mesaje standard, ce vina au calatorii care le asculta vrand-nevrand in boxele date la maxim cum se oftica atat de violent si urla din toti rarunchii, cu un ton de tzatza din piata calcata in picioare?
Socant e ca cei care calatoresc cu metroul au parte de injurii mizerabile chiar de la mecanicii de tren care nu ezita si nu regreta sa ii faca "tampiti"in gura mare pe cei care platesc bilete si abonamente pentru serviciile de transport cu metroul. Oh, dar cum altfel, cand 60% din salariul lor provine de la stat restul de la calatori?

2. Serviciile sunt de o proasta calitate.
Frecventa de succedare a trenurilor nu face fata numarului mare de calatori in intervalele de varf ale zilei. Spre exemplu, pe magistrala Militari, trenurile vin in fiecare dimineata la aproximativ 10 minute unul dupa altul, dar mereu full, mereu aceleasi garnituri vechi cu linoleum pe jos, cu usi care nu se deschid, cu miros vechi si fara ventilatie.
Statiile de metrou nu corespund deceniului in care traim. De cand acestea au fost construite, imbunatatirile sunt minore, mai mult insesizabile. Au pus gresie in pasajul de la Unirea, au reparat vreo 2 scari rulante si au populat fiecare statie cu zeci de LCD-uri menite sa aduca bani din publicitate. Cateva mici modificari, asadar, dar care au luat atat de mult timp. Sa nu mai vorbim de banii cheltuiti. Altii construiesc blocuri in timpul in care ei schimba o scara rulanta.
Aparatele de citire a cardurilor de abonament sunt proaste: multe din ele necesita o plimbare a cardului pe toata suprafata (numai in locul destinat apropierii cardului, sa nu pui abonamentul!) pana reusesc sa valideze calatoria.

Desi Bucurestiul e pe deplin afectat de lipsa transportului in subteran, eu nu sunt de acord ca aceasta companie sa primeasca raspuns favorabil la cererile de majorare a salariilor. Decat sa creasca salariile unor angajati care merita reclamatii la O.P.C, mai bine ne lipsim cu totii de ei si ii inlocuiesc cu automate de bilete si mesaje inregistrate (audio sau video, ca in alte tari monitoarele din statii folosesc la afisarea timpului pana la sosirea trenului in statie). Unde mai pui ca in alte tari exista si metrou fara conductor (ex: orasul Lille, Franta)...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.