miercuri, 19 august 2009

Gym-ul de acasa

Exista pentru fiecare din noi momente de entuziasm in care propunem sa facem schimbari in bine si luam initiative care sa ne ajute sa ne dezvoltam si sa devenim mai buni. Fie ca e vorba de cursuri, programe de trainning sau chiar de self-study, important e ca ne dam seama ca schimbarea e necesara si mai ales sa gasim resortul intern care sa initieze procesul.

Aceste clipe in care debordam de motivatie pot fi si acelea in care constientizam importanta sportului si ne hotaram sa incepem un program de activitati sportive chiar la noi acasa. Solutia imediata pare a fi achizitionarea unuia sau a mai multor aparate fitness.

La prima vedere pare o idee excelenta si le gasim singuri avantajele:

- nu esti nevoit sa mergi la sala, sa te schimbi in echipamentul special
- nu depinzi de starea vremii
- poti face sport de cate ori ai chef, cat de mult simti nevoia
- in timp investitia se amortizeaza si nu se compara cu pretul anual al unui abonament la o sala

In realitate nu e totul atat de simplu. Sunt fericita posesoare a unei biciclete ergonomice (de camera), a unei mingi pentru PowerBall si pe langa acestea mai exista si un sac de box si un aparat cu greutati. S-ar putea spune ca am parte de un mini-gym chiar in spatiul in care locuiesc, dar e o facilitate pe care nu o folosesc nici macar cand ploua si tuna afara si nu pot alerga in parc sau cand am chef de sport si sala mea preferata e inchisa pentru renovari.

Am stat de multe ori sa ma intreb de ce nu ma folosesc de aparatele pe care le-am cumparat cu atata motivatie si cu mari planuri de imbunatatire a conditiei fizice.
La inceput am folosit si bicicleta si mingea: am pedalat, am facut exercitiile de PowerBall preferate. Le-am repetat. Am invatat exercitii noi. Si nici nu mai stiu cand mi-a trecut entuziasmul, cand am inceput sa pedalez mai putin si apoi deloc si cand pe bicicleta mea a crescut o duzina de camasi, cordoane si alte lucruri care stau bine atarnate pe coarnele ei. Mingea si-a gasit singura un loc ferit de priviri sub uscatorul de haine si de atunci nu am mai intalnit-o...

Pentru toate acestea incerc sa dau explicatii logice (e monoton sa lucrezi in casa, te lasi prada altor tentatii si treburi casnice), dar nu cred ca totul se rezuma la acestea. Am multe cunostinte care au acasa fie stepere, fie biciclete, fie bancute de executat abdomene, ba chiar si aparate monstruoase de masaj. Si toate aceste echipamente ajung sa zaca parasite in vreun colt/dulap dupa ce sunt folosite cu indarjire nu mai mult de vreo luna.

Asa ca atunci cand o colega de la munca mi-a spus entuziasta ca planuieste sa inceapa o noua viata, mai activa, cumparandu-si un aparat de fitness, nu am putut decat sa o invit sa mergem impreuna la sala, unde vrei/nu vrei un instructor nu te lasa sa pleci inainte de cele 50 de minute de antrenament. In cazul ideal...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.